Fragment audio din carte:
Nu vedeţi nimic Nu vedeţi nimic
Copertă
Ascultă
Copertă
Ascultă

Nu vedeţi nimic

Autor: Daniel Arasse

Id: #106
  • Publicată în
    May 2022
  • ISBN:
    9786067108514

  • Ilustrată

  • Bestseller

  • Recomandată

  • paperback

  • 176 pagini
  • Mărime:
    170x220 mm mm
  • vezi toate detaliile
Te-ar putea interesa și:

Nu vedeţi nimic

Autor: Daniel Arasse

Id: #106
Adulți
OFERTA B2B
25% REDUCERE
NOU
 
O declarație de iubire făcută picturii

Știința nu trebuie să fie neapărat serioasă, rigidă, morocănoasă. De ce, în numele unei triste științe, istoricii artei vor ca nimeni să nu râdă, de pildă, în fața picturii? Ce Dumnezeu caută un ditamai melcul în prim-planul unei respectabile Bune Vestiri? De ce Bruegel i-a aplicat regelui negru Gaspar un tratament atât de aparte în Adorația Magilor? De ce părul Mariei Magdalena este atât de lung în picturi? Venus din Urbino este în tablou sau în altă parte? Cum se face că Foucault a produs un anacronism atât de evident în analiza consacrată Meninelor?

Structurat în șase scurte ficțiuni narative, tot atâtea anchete asupra evidențelor vizibilului, inclasabilul volum Nu vedeți nimic ne oferă viziunea pasională și pasionantă a unuia dintre cei mai străluciți specialiști în arta Renașterii și a Barocului.

Anchetând cu umor și subtilitate tablouri celebre ale lui Velázquez, Tițian, Bruegel sau Tintoretto, Daniel Arasse ne învață – într-o declarație de iubire făcută picturii – să privim ceea ce vedem.



„Opera lui Daniel Arasse va rămâne de referință. A impus un nou standard în interpretarea operelor de artă.“ - Le Monde

 

„Cele șase lecții neconvenționale se citesc ca niște povești polițiste, cu Daniel Arasse în rolul detectivului.“ - Les Inrockuptibles

 

„Daniel Arasse știe să privească arta cum puțini reușesc.“ - Libération


Nu vedeţi nimic de Daniel Arasse este un caz special fiindcă exerciţiile de stil ale acestui excelent teoretician şi istoric al artei m-au sedus iremediabil şi, din momentul în care am citit-o, mi-am dorit, cu un egoism total, să fiu eu persoana care o va traduce în română. În cele din urmă, a ajuns cartea care îmi este cea mai dragă şi de care sunt chiar mândră.” - Laura Albulescu

Citește continuarea interviului în revista Semne Bune.


"Ceea ce sporește plăcerea lecturii – în care n-am regăsit nimic din rigiditatea limbajului academic – este acest joc al ipotezelor și al demonstrațiilor, care imprimă eseurilor un aer detectivistic. A înțelege o pictură sau doar un element al compoziției devine dintr-odată un act pasionant și incitant." Citește continuarea recenziei pe blog.


E adevărat, văd o grămadă de lucruri în acest melc; dar, până la urmă, dacă pictorul l-a pictat aşa este tocmai pentru a-l vedea şi a ne întreba ce Dumnezeu caută acolo. Credeţi că e o treabă normală? În somptuosul palat al Fecioarei Maria, în momentul (o, atât de sacru!) al Buneivestiri, un ditamai melc care defilează, cu ochii scoşi din cap, între Arhanghel şi Fecioară – chiar nu aveţi nici o obiecţie de făcut?

Citește în continuare pe blog.

 

Alte titluri de Daniel Arasse:
Vezi mai mult
Acest titlu a apărut în colecția Meridiane la Editura ART
Traducere din limba franceză de Laura Albulescu
Titlul original: On n’y voit rien
Ediția a doua
Cu 24 de reproduceri color
Florentina Bratfanof
     Privirea nu ne mai este limpede. Ochii nu reusesc sa vada peste o tesatura de opinii deja formate, cu niste conceptii citite prin carti si insusite total fara a le chestiona, de imagini care se suprapun si care ne orbesc. Pentru ca am ajuns sa fim orbi, chiar daca ochii nostri functioneaza normal di...  
Adriana Gionea
     Nu vedeţi nimic dacă nu aveţi curaj să puneţi întrebări indiscrete despre tablourile venerate de critici. Daniel Arasse pune toate întrebările ţinute sub tăcere de privitorii ignoraţi de specialişti. Profesor la Sorbona, Arasse se lasă inspirat de privirile publicului pentru a vedea celebrele tablou...  
Silvia Dumitrache
     Alăturarea lui Giorgio Vasari şi Daniel Arasse ar putea părea, la o primă vedere, stranie, dacă luăm în considerare distanţa în timp care îi separă pe cei doi, Giorgio Vasari plasîndu-se la începuturile constituirii teoriei şi istoriei artei, pe care Arasse le va duce, patru secole mai apoi, la un...  
Mădălina Georgescu
     Pentru mine, cartea lui Daniel Arasse nu e neapărat o carte de istoria artei. I-aş spune mai degrabă o carte de eseuri despre istoria artei – 6 eseuri, pornind de la 6 imagini. Şi aş adăuga că, dacă istoria artei s-ar scrie în discursul şi dinamismul acestei cărţi, atunci numai istoria arte...  
Cristian Pătrăşconiu
      Lucrarea lui Tiţian, alături de alte cinci picturi celebre constituie "materiile prime" "pe care un neobisnuit hermeneut al artei, Daniel Arasse, le “citeste” in maniere seducatoare." Citeşte mai departe.  
Nicolae Coande
     O carte splendidă, care se citeşte pe nerăsuflate, dar cu mari precauţii şi delicii estetice. Precauţii - fiindcă doreşti să înţelegi, delicii - deoarece ai vrea să nu se mai termine.  
Eugen Istodor
     Entuziasmantă carte. O demenţă a interpretării detaliilor cum rar am văzut şi o voluptate a jonglării cu istoria artei şi cu micimea noastră umană.  
Stelian Ţurlea
      Dacă nu vedeţi nimic... Citiţi această carte admirabilă a lui Daniel Arasse şi veţi începe să priviţi cu alţi ochi pictura. Lucrarea de faţă a şi fost considerată una dintre cele mai bune apărute la noi in 2008, o desfătare intelectuală   
Ciprian Măceşaru
     Un volum realmente savuros si foarte instructiv, care beneficiază de excelente condiţii grafice, cu care, de altfel, cei de la Editura Art ne-au obişnuit.  
Sorin Lavric
     Principalul merit al cărţii este că te atrage de partea picturii propunându-ţi un joc al inteligenţei. Aproape că îţi vine să îl verifici pe Arasse în fiecare constatare pe care o face asupra unuia sau altuia dintre tablouri. La sfârşit, indiferent că îi dai sau nu dreptate, constaţi că preţ de câte...  
Ioana Pârvulescu
     Cartea te învaţă să vezi acolo unde nu numai profanul, ci uneori şi iniţiatul nu vede, iniţial, mare lucru. Totul cu o vervă, un umor şi un fel familiar de a vorbi despre cele mai înalte lucruri, care fac din profesorul Daniel Arasse un fel de Leonard Bernstein al picturii.  
Iulian Tănase
     Trebuie să pară cel puţin ciudat să îi spui cuiva că ai citit o carte de istoria şi teoria artei cu sufletul la gură, că pur şi simplu nu ai putut să o laşi din mână, de parcă, prin cine ştie ce mecanisme ciudate, autorul ţi-ar fi lipit cartea de mână şi de retină, şi bravo lui!  
Alex. Leo Şerban
     Nu vedeţi nimic este o carte obligatorie pentru iubitorii de artă. Odată citită, devine o carte iubită pentru toţi cei care nu consideră arta o „obligaţie profesională". Din fericire, Daniel Arasse a fost străin de aşa ceva.  
Alex. Leo Şerban
     Pentru mine cartea anului a fost acest mic volum cu copertă neagră al istoricului de artă Daniel Arasse. Nu vedeţi nimic este, pur şi simplu, cea mai spectaculoasă carte de istorie a artei pe care am citit-o vreodată !  
Florina Pîrjol
     O carte frumoasă, amuzantă, deşteaptă, plină ochi de pasiune molipsitoare. Cam cât un roman şi un album de artă la un loc.  
 
Colecții: Meridiane
Clasificare generala: Noutăți
Publicată în: May 2022
ISBN: 9786067108514
Ilustrată, Bestseller, Recomandată
Tip copertă: paperback
Pagini: 176
Mărime: 170x220 mm mm
 
Cumpărate împreună:
   
Voturi

0.0 ( voturi )

5
(0)

4
(0)

3
(0)

2
(0)

1
(0)

Ți-a plăcut produsul?

Votează și spune tuturor părerea ta aici
 
 
Din aceeași colecție "Meridiane"